Adobe new CR logo for AI-generated contents
On Tuesday, Adobe announced a new symbol designed to indicate when content has been generated or altered using AI tools, reports The Verge, as well as verifying the provenance of non-AI media. The symbol, created in collaboration with other industry players as part of the Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), aims to bring transparency to media creation and reduce the impact of misinformation or deepfakes online. Whether it will actually do so in practice is uncertain.
情報源: Adobe launches new symbol to tag AI-generated content—but will anyone use it? | Ars Technica
US Serial Number: 98212815Application Filing Date: Oct. 06, 2023
[コメント]Content Credentials を意味する頭文字「CR」が使用されており、AIを利用して生成されたコンテンツに付与されます。具体的にはCRマークは画像、ビデオ、PDF のメタデータに追加されて、データの所有者と作成者を発表します。視聴者がオンラインで写真を見るときに、CRマークの上にマウスを移動すると、その所有権、画像等の作成に使用されたAI ツール、制作された日付、コンテンツのキャプションなどメディアの制作に関するその他の詳細情報を含むドロップダウンが開くとのことです。
Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA)
商標登録insideNews: A.I. Is Doing Legal Work. But It Won’t Replace Lawyers, Yet. – The New York Times